Masz problem prawny i nie wiesz jak go rozwiązać? Nie wiesz jak umówić się na spotkanie z adwokatem i jak się do niego przygotować?
Obecnie, w dobie telefonów komórkowych, komputerów i Internetu skontaktowanie się z adwokatem nie powinno stanowić dużego problemu. Kancelarie, w tym Kancelaria Adwokacka Klaudia Rupniak – adwokat Poznań, oferują szereg form kontaktu – możesz umówić się telefonicznie, poprzez email lub składając osobistą wizytę w Kancelarii. Należy mieć jednak na uwadze, że z uwagi na charakter pracy adwokata, w tym m.in. udział w rozprawach lub czynnościach przed organami ścigania nie zawsze możesz zastać adwokata w siedzibie Kancelarii. Z tego względu zaleca się uzgodnienie terminu spotkania telefonicznie lub poprzez email. Zdecyduj czy chcesz spotkać się osobiście w Kancelarii adwokata czy skorzystać innych oferowanych form konsultacji: porady online lub telefonicznej.
Umów się na wizytę w Kancelarii Adwokackiej adwokat Klaudii Rupniak – tel. 667 134 202
Gdy ustalisz dogodny termin, przygotuj się do rozmowy lub spotkania z adwokatem:
- Zbierz myśli, przypomnij sobie i uporządkuj stan faktyczny sprawy, wynotuj ważne daty, dane osób, których dotyczy sprawa. Jeśli postępowanie sądowe jest w toku i odebrałeś korespondencję z sądu, koniecznie odnotuj datę doręczenia przesyłki – może mieć to istotne znaczenie w kontekście obliczenia terminów procesowych na podjęcie odpowiednich czynności w sprawie, po których upływie czynności mogą okazać się bezskuteczne.
- Spisz i uporządkuj pytania, które chcesz zadać adwokatowi oraz przygotuj dokumenty. Nie ma jednej ogólnej listy dokumentów, które będą potrzebne do prowadzenia sprawy. Rodzaj dokumentacji różni się w zależności od przedmiotu sprawy, a także tego jaką rolę pełnisz w postępowaniu.
Jakie dokumenty zabrać na spotkanie z adwokatem w sprawie spadkowej?
W postępowaniach spadkowych najczęściej potrzebnymi dokumentami są:
- Akty stanu cywilnego (akt zgonu spadkodawcy, akty urodzenia spadkobierców)
- Testament, jeśli został sporządzony i jest w Twoim posiadaniu;
- Numer księgi wieczystej nieruchomości lub odpis z Księgi Wieczystej, jeśli w skład masy spadkowej wchodzi nieruchomość;
- Dokumenty potwierdzające własność rzeczy ruchomych;
- Wyciąg z rachunku bankowego, jeśli w skład masy spadkowej wchodzą środki pieniężne zgromadzone na rachunku bankowym
Jakie dokumenty przygotować na spotkanie z adwokatem w sprawie rozwodu?
W postępowaniach rozwodowych zakres dokumentów uzależniony jest od tego czy domagamy się rozwodu z winy małżonka, czy dochodzimy alimentów, czy małżonkowie mają dzieci. Najczęściej potrzebnymi dokumentami są:
- Akty stanu cywilnego (akt małżeństwa, akty urodzenia małoletnich dzieci)
- Dowody potwierdzające winę drugiego małżonka – np. raport detektywistyczny, wydruki SMS, wydruki email, billingi, nagrania, zdjęcia;
- Umowa o pracę, umowa zlecenie lub inne, zaświadczenie o zarobkach, PIT,
- Lista świadków
- Dokumenty dotyczące kosztów utrzymania (Faktury za media, Faktury imienne za zajęcia dodatkowe, zakup odzieży, obuwia, leków, żywności). Pamiętaj! Paragony nie stanowią wiarygodnego dowodu w postępowaniu sądowym).
Dodatkowo w sprawie o rozwód przygotuj na piśmie notatkę dotyczącą przebiegu małżeństwa, tym okoliczności jego zawarcia oraz przyczyn ustania więzi małżeńskich. Odnotuj zdarzenia, które Twoim zdaniem miały wpływ na rozpad pożycia małżeńskiego.
Jakie dokumenty zabrać na spotkanie z adwokatem w sprawie o odszkodowanie za uszkodzenie ciała lub rozstrój zdrowia lub zadośćuczynienie za krzywdy?
Podstawowymi dokumentami w sprawach medycznych będą:
- Dokumentacja medyczna (wypisy ze szpitala, prywatne opinie lekarskie, opinie biegłych, recepty, kserokopie kart pacjenta)
- Dokumentacja dotycząca zdarzenia i sprawcy – protokół z wypadku, wyrok skazujący;
- Dokumenty potwierdzające poniesione koszty leczenia (Faktury imienne za zakup leków, sprzętu medycznego, odpłatne badania i zabiegi, konsultacje lekarskie i itp.)
- Umowa z placówką medyczną, jeśli została zawarta;
- Umowa ubezpieczenia.
Powyżej wymienione dokumenty są jedynie przykładowymi, najczęściej potrzebnymi dokumentami w danego rodzaju sprawach. Podczas konsultacji z adwokatem dowiesz się jakie dokumenty będą potrzebne do Twojej sprawy. Nie martw się, że o czymś zapomnisz. Adwokat z pewnością zada Ci takie pytania, które pozwolą na ustalenie faktów i zgromadzenie dowodów istotnych z perspektywy danej sprawy.
Pamiętaj o szczerości w rozmowie z adwokatem. Tylko szczere przedstawienie problemu może doprowadzić do zakończenia sprawy z sukcesem.
Zatajenie istotnych okoliczności może mieć wpływ na jakość świadczonej pomocy prawnej oraz ostateczny wynik sprawy. Nie bój się mówić o okolicznościach dla Ciebie niekorzystnych. Adwokat jest zobowiązany do zachowania w tajemnicy wszystkiego, o czym dowiedział się w związku z udzielaniem pomocy prawnej, a obowiązek ten jest nieograniczony w czasie. Możesz powiedzieć adwokatowi wszystko i mieć pewność, że nie narażasz się na negatywne konsekwencje. Pozwól swojemu adwokatowi poznać pełen obraz sprawy i ocenić, które okoliczności są istotne dla sprawy.
Potrzebujesz pomocy prawnej?
Kancelaria Adwokacka Klaudia Rupniak – adwokat Poznań posiada bogate doświadczenie procesowe w sprawach karnych, zarówno na etapie postępowania przygotowawczego, jak i sądowego, w tym w postępowaniach wykonawczych o dozór elektroniczny, odroczenie wykonania kary, przerwę w karze i warunkowe przedterminowe zwolnienie. Nadto Kancelaria Mecenas Klaudii Rupniak – adwokat Poznań zajmuje się sprawami rodzinnymi, między innymi o rozwód, podział majątku wspólnego, alimenty, władzę rodzicielską i kontakty z dziećmi. Reprezentuje także osoby fizyczne i inne podmioty w postępowaniach sądowych z zakresu prawa cywilnego, ze szczególnym uwzględnieniem spraw spadkowych o stwierdzenie nabycia spadku, dział spadku i zachowek.
Umów się na wizytę w Kancelarii Adwokackiej adwokat Klaudii Rupniak – tel. 667 134 202